Методична робота

Методична робота у гімназії – це спеціально організована діяльність педагогічного колективу, що створює умови для підвищення майстерності педагога. Методична робота спонукає вчителя до роботи над підвищенням свого фахового рівня, сприяє збагаченню педагогічного колективу педагогічними знахідками, допомагає молодим учителям переймати майстерність у більш досвідчених колег. Її функціями є планування, організаційна, діагностична, прогностична, моделююча, відновлюючи, коригуючи, пропагандистська, контрольно-інформаційна. 

Методична робота покликана стимулювати підвищення наукового рівня вчителів, їх підготовку до засвоєння змісту нових програм і технологій реалізації, досягнень психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання, передового педагогічного досвіду. 
Методична робота здійснюється за такими напрямами : 
Поглиблення філософсько-педагогічних знань: спрямоване на вивчення педагогічної теорії та методики навчання і виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета й методики його викладання. 
Вивчення принципів розвитку української національної школи: передбачає збагачення педагогічних працівників надбаннями української педагогічної думки, науки, культури, вивчення теорії та досягнень науки з викладання конкретних предметів, оволодіння сучасними науковими методами, освоєння оновлених програм і підручників. 
Освоєння методики викладання додаткових предметів: охоплює вивчення складних розділів навчальних програм з демонструванням відкритих уроків, застосуванням наочних посібників, дидактичних матеріалів. 
Систематичне інформування про нові методичні розробки: полягає у систематичному вивченні інструктивних матеріалів стосовно змісту і методики навчально-виховної роботи. 
Оволодіння науково-дослідними навичками: сприяє формуванню дослідницьких умінь, організації власного теоретичного пошуку, аналізу та оцінювання результатів педагогічних досліджень. 
Гімназія – заклад нового типу, тому методична та наукова робота вимагає нових підходів, нової інноваційної моделі. 
Методична робота в гімназії повинна задовольняти такі вимоги: відповідати актуальним завданням розвитку гімназії, мати чітко визначені проміжні і кінцеві результати кожного вчителя; передбачати варіативність, гнучкість та рухливість форм організації; орієнтуватися на підвищення самоосвіти, саморозвитку та самовдосконалення педагогічного колективу. Як наслідок реалізації перерахованих ідей, була створена модель організації методичної роботи вЧорноморській гімназії №1. 
Директор




Заступник директора з навчальної роботи
Заступник директора з науково-методичної роботи
Заступник директора з виховної роботи




Інформаційно-аналітичний центр
Психолого-дослідницький центр
Соціальна служба




Методична рада




Методичні кафедри
Науково-дослідницьке товариство „Магія”
Науково-практичні конференції
Школа вищої педагогічної майстерності „Почерк майстра”
Творчі групи
Психолого-педагогічний консиліум



Школа класних керівників
Педагогічні читання
Педагогічна вітальня



Школа молодого вчителя „Діалог”
Атестація
Курси перепідготовки
Психолого-педагогічний тренінг
Школа формування педагогічної майстерності «Зростання»
Індивідуальні консультації
Згідно річному плану роботи, педагогічний колектив гімназії працював над науково-методичною проблемою «Моделювання інтелектуально-творчого освітнього середовища як основа для розвитку та реалізації особистісних якостей учасників навчально-виховного процесу». 
Методична робота з педагогічними працівниками була спрямована на виконання Законів України «Про загальну середню освіту» (зі змінами), «Про освіту» (зі змінами), «Про засади державної мовної політики», «Про позашкільну освіту», на підвищення кваліфікації вчителів, що передбачає систематичну колективну та індивідуальну діяльність, яка спрямована на впровадження в практику досягнень науки і професійної майстерності, інноваційних педагогічних технологій, ефективного педагогічного досвіду, на підвищення якості знань учнів з базових предметів, підвищення рівня позаурочної роботи з навчальних предметів, створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу, продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоров’я дітей. 
На виконання вищезгаданого було визначено структуру методичної роботи, де всі її складові тісно були пов’язані, проникали, взаємодіяли між собою, діяли як одне ціле з єдиною метою - досягнення кращих показників навчання і виховання. Вся методична робота реалізовувалася в основному через традиційні колективні та індивідуальні форми її організації. Всі заходи були спрямовані на реалізацію проблеми школи. Адміністрацією гімназії було проведено: 
1. Педагогічні ради: 
- «Робота педагогічного колективу з реалізації стратегічних завдань у 2016/2017 н.р. Нова українська школа – основні зміни у навчально виховному процесі та управлінській діяльності на 2017/2018н.р.» (серпень, 2017) 
- «Реалізація основних завдань Концепції національно-патріотичного виховання в Чорноморській гімназії» (лютий, 2018) 
- «Забезпечення самосвідомості, мобільності вчителя в світлі основних положень нового закону «Про освіту»»(листопад, 2017) 
- «Підсумки навчального року. Переведення та допуск учнів до атестації і звільнення від атестації.» 
2. Психолого-педагогічні семінари: 
- «Адаптація першокласників під час переходу до гімназії.» (жовтень - листопад). 
- Психолого-педагогічний консиліум: «Профільність та поглиблене навчання» (квітень). 
3. Тренінгові заняття з вчителями для профілактики професійного вигорання (січень). 
4. Семінар «Новітні інформаційні технології в практиці роботи сучасного вчителя»(постійно) 
5. Вернісаж педагогічних ідей: «Професійна майстерність і творчість учителя» з мультимедійними презентаціями творчого досвіду вчителів (протягом року). 
6. Засідання науково-практичної конференції МАГІЯ 
- з іноземної мови «Звичаї та традиції Великобританії» (лютий 2018). 
- з географії, хімії та біології «Невідомі світи природничих наук». (квітень 2018) 
- історії «Мазепа-архітектор європейської України» (травень 2018) 
7. Семінари-практикуми: «Як скласти та оформити паспорт навчального кабінету»(серпень); «Як виконати та оформити науково-методичну розробку» (листопад) 
Основними питаннями в організації методичної роботи були: 
- «Упровадження інновацій як засобів, механізмів розвитку освітніх систем: управлінських, методичних, навчально-виховних». 
- «Забезпечення формування особистості учня на основі розвитку його творчих можливостей і самовдосконалення». 
На засіданнях кафедр вивчались різноманітні питання: 
- Концепція Нової української школи, новий Закон України «Про освіту», 
- зміст програм, їх методичний супровід; 
- методична література з питань впровадження інтерактивних форм і методів навчання і виховання; 
- інформація про здійснення самоосвіти; 
- проводилася певна методична робота з молодим вчителем Ткачук А.М., учителем інформатики, Соколовою В.В. та Мухтаровою С.І., вчителями німецької мови. 
Учителі гімназії провели творчі звіти, конференції. На засіданнях педагогічної ради, кафедр, методичної ради заслухані методичні рекомендації, спрямовані на підвищення ефективності навчально-виховного процесу.Учителі мали змогу поділитися своїм власним педагогічним досвідом, ознайомитися з досвідом роботи своїх колег, з педагогічним досвідом учителів-новаторів шкіл міста та України. 
По закінченні навчального року кожен учитель під час співбесіди з адміністрацією виступив із самоаналізом роботи. 
Педрада«Забезпечення самосвідомості, мобільності вчителя в світлі основних положень нового закону «Про освіту» 
Педрада «Робота педагогічного колективу з реалізації стратегічних завдань у 2016/2017 н.р. Нова українська школа – основні зміни у навчально виховному процесі та управлінській діяльності на 2017/2018н.р.» 
Тренінгові заняття з вчителями для профілактики професійного вигорання 
Мета тренінгу: формувати позитивне ставлення вчителів до власної педагогічної діяльності, навчати технікам розвитку позитивістського мислення; розвивати уміння знімати психоемоційне напруження, знервованість у процесі роботи з аудиторією вихованців; допомогти оволодіти техніками самоконтролю, самоорганізації, розвинути почуття віри у власні сили, можливості, сформувати почуття власної потрібності, важливості, незамінності. Тренінг сподобався вчителям, тому в наступному році цю роботу буде продовжено.
Психолого-педагогічний консиліум «Адаптація першокласників під час переходу до гімназії». 
Учителі гімназії залучені до колективної роботи на кафедрах. Всі науково-методичні заходи готуються вчителями споріднених предметів: конференції наукового товариства «Магія», семінари, науково-практичні конфенції, педради, науково-пошукові експедиції у різні регіони України та за кордон. Роботі кожного заступника директора допомагали завідуючі предметними кафедрами Перчеклій Т.І., Смаль К.О., Возняк Н.С., Пилипчук В.Л., Френкель Т.В., Петрішена Н.В. Більшість кафедр активізували свою роботу, серйозно поставилися до проведення предметних декад. Проводилися засідання предметних кафедр, на яких обговорювалися питання організації роботи кафедри, проведення контрольних зрізів знань, семінарів, умови адаптації учнів 1(5)-х класів до навчання, підготовки до участі у ярмарку педагогічних ідей та ін. Звіти завідуючих кафедрами у цьому році виконані в основному добре, але не всі в повній мірі відображають роботу на кафедрі. Найбільш повними і змістовними є звіти історико-філологічної та природничої кафедр. Крім того, хотілося б звернути увагу на те, що звіти не відформатовані, містять помилки. 

Протягом року гімназія працювала над проектом «Жоден вітер сонця не остудить» (Василь Симоненко), в рамках якого під час предметних декад були заплановані певні дослідження, ігри, презентації, представлення творчих робіт учнів. 

Під час декад української мови та літератури учителі кафедри провели інформативні години для учнів 1 – 4 класів «9 листопада – День української писемності», класні години до Дня української писемності «Мови чарівної голос», випустили стіннівки. Учителі Перчеклій Т.І. та Верготі Л.Т. провели мовознавчий турнір «Найкращий знавець української мови» для учнів 1 та 6 класів. Також у рамках декади проведено конкурс сенканів про мову та писемність (учителі Верготі Л.Т., Перчеклій Т.І., Татарчук Т.А.). Учні 5(9) – их класів брали участь у написанні Всеукраїнського радіодиктанту до Дня української писемності (учителі Михайлова Т.Д., Татарчук Т.А.). Учителі Верготі Л.Т., Перчеклій Т.І. брали участь у Всеукраїнській грі «Соняшник» для вчителів. Також учні 4(8), 5(9) – их класів брали участь у літературних читаннях до річниці В.Сагайдака (учителі Михайлова Т.Д., Татарчук Т.А., Верготі Л.Т.). Учні 5(9) – а класу взяли участь у Сковородинівських читаннях (учитель Михайлова Т.Д.). 

У рамках тижня історії було проведено наступні заходи: представлення результатів проекту 1-3 класів «Від середньовіччя до нового часу: повсякденне життя» (Гудовик О.Я., Яроменко В. І. ); інформування учнів 5-7 класів «Революція Гідності» (учителі Яроменко В.І., Гудовик О. Я); реквієм «Голодомор 1932–33 рр.–трагедія ХХ століття» для 3-7 класів (учителі Яроменко В.І., Гудовик О.Я.); вікторина для других класів «Таємниці Стародавньої Греції» (Яроменко В. І.); брейн–ринг для третіх класів «Міста Середньовіччя» (Гудовик О. Я.). Конференція МАГІї «Мазепа-архітектор європейської України» 





Під час декади правознавства для учнів гімназії проведено такі заходи: підведення підсумків проектної діяльності на тему: «Обов’язки учнів» (1 класи - Яроменко В. І.); конкурс плакатів «Права людини очима дітей» (7 класи - Гудовик О. Я. , Яроменко В. І.); перегляд науково-популярного фільму «Міжнародна Конвенція про права дитини» (1-2 класи), година спілкування «Що треба знати про право і закон» (3-4 класи), зустріч з працівниками відділу правової допомоги м. Чорноморська (6 класи), урок в суді на тему: «Правопорушення. Юридична відповідальність за правопорушення» (5 класи - Яроменко В. І.) 

Під час декади природничих наук «Жоден вітер сонця не остудить» учителі кафедри провели науково-практичну конференцію «Невідомі світи природничих наук». Конференція була змістовною, дійсно науковою. Але одного заходу на всю декаду мало. 



Під час декади фізики та математики «Наука і мистецтво – два крила пізнання світу» була підготовлена та проведена природничо-математична гра між учнями 1-5 класів присвячена 45-річчю міста: «Чорноморськ – чорноморська перлина» (усі вчителі кафедри) та усний журнал: «Долаючи неволю і руїни, все ж геніїв народжує Україна! Михайло Васильович Остроградський – геній, визнаний за життя» (Г.А.Ступаєнко). 

Яскраво і змістовно у цьому році пройшла декада іноземних мов, вона була насичена різноманітними заходами: виставки газет і творчих робіт, віртуальна подорож по Великобританії, гра-естафета на німецькій мові, конкурс знавців англійської мови, країнознавча вікторина, масляна-карнавал на німецькій мові, виступ учнів 7-А класу «Beatles-Forever», зустріч з волонтерами програми FLEX, тощо. 







Під час декади російської мови та зарубіжної літератури теж проведено багато різнопланових заходів: відкрите засідання літературного гуртка «Натхнення». Байки. А. Крилов. П. Глазовий (3 класи, учитель Т.О. Меленевська); літературно-музична композиція «Стежками Вільяма Шекспіра» (четверті класи, учитель В.Л. Пилипчук); виставка робіт «Пишемо красиво!» (1-А,Б, 2-А,Б класи, учитель В.Л. Пилипчук, С.А. Пшенична); поетична вітальня «Поети Срібного століття» (7-А,Б класи, учитель Т.О. Меленевська); мережевий проект «Лорд Байрон – його талант ні з чим не можна порівняти» (5-Б клас учитель С.А. Пшенична ); проект «Й.В. Гете – вчений, філософ, державний діяч, поет».(5-А клас, учитель Л.Ф. Антонова). 





Проект «Жоден вітер сонця не остудить» на кафедрі естетичного та фізичного виховання пройшов дуже стримано: участь у міському 10-му фестивалі «Різдвяні дзвони», «День театру», участь у фестивалі відкритих уроків з предмету «Мистецтво» (Грущева Г.Ф.), проекти з фізичного виховання «Стронгмен», «Кросфіт», «Супер-сет», також традиційні конкурси: синхронізація комплексу ранкової гімнастики під музику, свято строю та пісні. 

Заходи хороші, серйозні, але не всі вони пов’язані з спільним проектом гімназії. Складається враження, що кожен робить щось своє, не зважаючи на спільні теми і проекти. Деякі вчителі зовсім не взяли участі в проекті або дослідження мали поверховий характер. Тому цю роботу можна вважати задовільною, і на наступний рік вирішили поки що відмовитися від єдиного проекту, щоб не переобтяжувати вчителів. 

Методична робота учителів дуже насичена та цікава. Учитель Гудовик О.Я. брала участь у (не)конференції «Демократичне громадянство» на базі Одеського обласного інституту вдосконалення вчителів, на січневій педагогічній конференції провела майстер-клас на тему «Формування соціальних компетентностей на уроках суспільствознавчого циклу»; у січні 2018 року спільно з Пшеничною С.А. провела тренінги з громадянської освіти у ЗОШ №1, 2 на тему «Стереотипи», виступила на гімназійній педраді: «Музеєзнавство як метод формування громадянських компетентностей учнів».

Комментариев нет:

Отправить комментарий